مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 09:102020-04-13سياسي

یادداشت| ماسک سفید شرق بر مغز سیاه غرب


اولین تصاویری از غرب که با شیوع کرونا به رسانه ها درز یافت، صف های خرید اسلحه بود و اتفاقاتی که در این روزها در غرب افتاد دروغ بزرگ تاریخ را از چهره عقلانیت غربی کنار زد و تصویر واقعی جامعه انسانیت زدایی شده را به سمع و بصر مردم دنیا رساند.

- خبرگزاری فارس- اردبیل؛ رضا قاسمیان: بیش از 400 سال است که نظریه فاصله گیری از کلیسا و کتاب آسمانی و تکیه بر دانشگاه و عقل آدمی در غرب عملیاتی شده و اسم آن را مدرنیته گذاشته اند.

اصلی ترین ویژگی مدرنیته، تأکید مطلق بر خردورزی و عقلانیت بوده است.

جذابیت عقلانیت از یک طرف و موفقیت های مادی از طرف دیگر سبب شد غرب با نهایت تبرج و تبختر نسبت به سایر ملت ها نگاه عاقل اندر سفیهی داشته باشند و جامعه خود را معادل آرمان شهر موعود در ذهن و قلب ساکنان زمین تصویرسازی کند.

حدود سال 2000 میلادی بسیاری از اندیشمندان دنیا راه پیموده شده در چهار قرن گذشته را ارزیابی کردند تا برای ورود به هزاره سوم میلادی بازخوردی در دست داشته باشند.

از میان انبوه نظریات و ارزیابی ها، جورج ریتزر جامعه شناس معروف آمریکایی بود که راه پیموده شده غرب در 400 سال گذشته را به صورت دقیق در یک جمله واقعاً طلایی جمع بندی کرد؛ نظام های عقلانی، نظام های انسانیت زدا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| ماسک سفید شرق بر مغز سیاه غرب

یادداشت| ماسک سفید شرق بر مغز سیاه غرب